Специалист по маркетингу и торговле
профессия: специалист по маркетингу и торговле
Отвечает за выявление потенциальных получателей продукта и целевого товарного рынка;
проводит исследования и собирает информацию о рынке; планирует и реализует стратегии и методы продвижения;
занимается организацией и совершенствованием процесса продаж.
Профессиональные задачи:
- разработка предложений и контроль за реализацией маркетинговых стратегий и планов;
- распознавание и анализ потребностей клиентов, определение их иерархии;
- анализ факторов, оказывающих существенное влияние на уровень продаж и прогнозирование рыночного спроса на продукцию и услуги;
- подготовка отчетов и отчетов о маркетинговой деятельности и статистике продаж;
- подготовка бюджета на потребительские и коммерческие акции;
- создание рекламных инструментов для данного продукта;
- установление прямых контактов и поддержание позитивных отношений с бизнес-клиентами, в том числе согласование условий сотрудничества;
- формирование мероприятий по улучшению обслуживания клиентов;
- координация процессов продаж, включая планирование и контроль за маркетинговой деятельностью;
- координация производственных заказов;
- подготовка коммерческих предложений;
- создание положительного имиджа компании посредством участия в отраслевых мероприятиях, таких как конференции, ярмарки и т. д.
Charakterystyka zawodu:
- odpowiada za identyfikowanie potencjalnych odbiorców produktu i docelowego rynku produktu,
- prowadzi badania i gromadzi informacje rynkowe,
- planuje i wdraża strategie i metody promocji,
- zajmuje się organizowaniem i doskonaleniem procesu sprzedaży.
Zadania zawodowe:
- opracowanie propozycji i nadzorowanie realizacji strategii i planów marketingowych,
- rozpoznawanie i analizowanie potrzeb klientów oraz ustalanie ich hierarchii,
- analizowanie czynników wywierających znaczący wpływ na poziom sprzedaży i prognozowanie popytu rynkowego na produkty i usługi,
- sporządzanie raportów i sprawozdań z zakresu działalności marketingowej oraz statystyk sprzedażowych,
- przygotowanie budżetu promocji konsumenckich i handlowych,
- konstruowanie narzędzi promocji danego produktu,
- nawiązywanie bezpośrednich kontaktów i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami biznesowymi, w tym także negocjowanie warunków współpracy,
- kształtowanie działań usprawniających obsługę klientów,
- koordynowanie procesów sprzedażowych, w tym także planowanie i nadzorowanie podejmowanych działań marketingowych,
- koordynowanie zleceń produkcyjnych,
- przygotowanie ofert handlowych,
- budowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez udział w wydarzeniach branżowych takich konferencje, targi, itp.
Jak długo trwa nauka?
1 rok
Każdy uczestnik szkoły otrzymuje:
- zaświadczenie po ukończeniu kursu według wzoru MEN, honorowane przez wszystkie firmy i urzędy w krajach Unii Europejskiej,
- materiały szkoleniowe.
Perspektywy zatrudnienia:
- w firmach branży FMCG,
- w branży motoryzacyjnej,
- zaawansowanych technologii (IT i telekomunikacja),
- w agencjach reklamowych,
- w firmach zajmujących się sprzedażą towarów lub usług.
Co zyskujesz?
- nowe kompetencje zawodowe zdobyte w ciągu roku, bez konieczności rezygnacji z obecnej pracy lub obowiązków - zajęcia w systemie zaocznym, średnio dwa weekendy w miesiącu,
- najbardziej aktualną i potrzebną wiedzę do podjęcia pracy w danym zawodzie,
- szansę na uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez wykwalifikowaną kadrę,
- wartościowe rabaty i promocje dla naszych słuchaczy.