Plastyka w pracy z osobami z niepełnosprawnościami – jak wspierać rozwój poprzez twórczość
Zawód: TERAPEUTA ZAJĘCIOWY
Zajęcia twórcze w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną to szkolenie, podczas którego zdobędziesz praktyczną wiedzę i umiejętności dotyczące organizacji i prowadzenia zajęć plastycznych jako formy wspierającej terapię i rozwój osób z niepełnosprawnością intelektualną. Nauczysz się, jak planować działania artystyczne z uwzględnieniem możliwości uczestników oraz jak twórczo reagować na pojawiające się wyzwania. Pod okiem doświadczonego prowadzącego weźmiesz udział w praktycznych ćwiczeniach, refleksjach grupowych i pracy warsztatowej.
Dzięki temu kursowi nie tylko poszerzysz swoją wiedzę, ale też rozwiniesz wrażliwość i umiejętności niezbędne w pracy z osobami o szczególnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych.
Czego się nauczysz wybierając nasz kurs?
1. Zrozumiesz specyfikę funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną.
2. Poznasz znaczenie zajęć twórczych w terapii i wspieraniu rozwoju emocjonalnego, społecznego oraz motorycznego.
3. Nauczysz się planować i prowadzić zajęcia plastyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb uczestników.
4. Rozwiniesz kompetencje w zakresie refleksji i analizy efektów działań arteterapeutycznych.
5. Otrzymasz praktyczne narzędzia do pracy – w tym przykłady ćwiczeń i gotowe scenariusze zajęć.
Jakie korzyści może przynieść Ci nasz kurs?
1. Zwiększenie efektywności działań terapeutycznych i edukacyjnych.
2. Poszerzenie kompetencji zawodowych w obszarze arteterapii.
3. Możliwość pracy z nowymi grupami odbiorców – np. w placówkach integracyjnych i specjalnych.
4. Wzrost poczucia sensu i satysfakcji z pracy.
5. Rozwój kreatywności oraz lepsze zrozumienie roli sztuki w procesach terapeutycznych.
Dlaczego warto wybrać nasz kurs?
1. Doświadczeni prowadzący z praktyką w terapii i edukacji specjalnej.
2. Aktywizujące metody pracy: warsztaty, ćwiczenia, dyskusje.
3. Praktyczne podejście – gotowe do zastosowania narzędzia i inspiracje.
4. Kameralna atmosfera sprzyjająca wymianie doświadczeń.
5. Możliwość uzyskania certyfikatu potwierdzającego zdobyte kompetencje.
Dla kogo jest nasz kurs?
1. Pedagogów, terapeutów, nauczycieli pracujących z osobami z niepełnosprawnością intelektualną.
2. Opiekunów i wychowawców w placówkach specjalnych i integracyjnych.
3. Studentów kierunków pedagogicznych, psychologicznych i artystycznych.
4. Osób zainteresowanych arteterapią i wspieraniem rozwoju poprzez sztukę.
5. Wszystkich, którzy chcą świadomie i twórczo wspierać osoby z niepełnosprawnościami.
Zagadnienia
WPROWADZENIE – Wspólne zrozumienie potrzeb rozwojowych dzieci
-
-
- Krótkie wprowadzenie do tematu niepełnosprawności intelektualnej – interaktywna praca w grupach: Jakie są nasze wyobrażenia i doświadczenia?
- Interaktywny wstęp: wspólne tworzenie mapy doświadczeń – jak niepełnosprawność intelektualna wpływa na różne sfery życia.
MODUŁ 1 – Twórczość jako narzędzie terapeutyczne
Cel: Zrozumienie, jak twórczość wspiera rozwój osób z niepełnosprawnością intelektualną
-
-
- Ćwiczenie: Analiza krótkich studiów przypadku – jak zajęcia twórcze wpłynęły na konkretną osobę.
- Warsztat praktyczny: Tworzenie „mapy korzyści” z udziału osoby z niepełnosprawnością w zajęciach plastycznych (rozwój motoryczny, emocjonalny, społeczny).
- Dyskusja: Jakie techniki angażują najbardziej?
MODUŁ 2 – Praktyka prowadzenia zajęć plastycznych
Cel: Nauczyć się planować i prowadzić twórcze zajęcia dostosowane do potrzeb uczestników
-
-
- Zasady planowania zajęć.
- Ćwiczenie praktyczne: Uczestnicy realizują przykładowe zadania plastyczne z perspektywy osoby z niepełnosprawnością – pracując różnymi technikami i z różnymi materiałami.
- Refleksja po działaniu: Jakie emocje, trudności, potrzeby pojawiły się podczas pracy? Co można z tego wyciągnąć dla projektowania zajęć?
- Przekładanie własnych doświadczeń na praktykę: uczestnicy analizują swoje działania twórcze i na ich podstawie formułują pomysły na zajęcia plastyczne dostosowane do możliwości i potrzeb osób z niepełnosprawnością.
- Wymiana pomysłów i wspólna rozmowa: Uczestnicy dzielą się swoimi pomysłami i refleksjami z grupą.
PODSUMOWANIE I WDROŻENIE
-
-
- Refleksja indywidualna i grupowa: Co dziś odkryłam/em? Co mnie zaskoczyło?
- Ćwiczenie planistyczne: Stworzenie własnego mini-planu wdrożenia zdobytej wiedzy w pracy.
- Inspiracje na przyszłość: Jak rozwijać swoje kompetencje w pracy twórczej z osobami z niepełnosprawnościami?
Terminarz spotkań
TERMIN
SOBOTA 21.06.2025 r. | 10:00 – 15:00 | 6 godz.
Miejsce zajęć: 35-119 Rzeszów ul. K. Lewakowskiego 2
LINK DO ZAPISU Kurs stacjonarny Rzeszów - Plastyka w pracy z osobami z niepełnosprawnościami
Po zakończeniu kursu otrzymasz zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne ze wzorem MEN oraz certyfikat potwierdzający rozwinięcie swoich kwalifikacji.
ZA UDZIAŁ W KURSIE PRZYSŁUGUJE 30 PUNKTÓW EDUKACYJNYCH W RAMACH SAMOKSZTAŁCENIA DLA ABSOLWENTÓW KIERUNKU TERAPEUTA ZAJĘCIOWY!
Masz dodatkowe pytania? Zadzwoń lub napisz do nas:
E-mail: p.siutyla@edukacja360.pl
Numer telefonu: 510 984 490
Zajęcia twórcze w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną to szkolenie, podczas którego zdobędziesz praktyczną wiedzę i umiejętności dotyczące organizacji i prowadzenia zajęć plastycznych jako formy wspierającej terapię i rozwój osób z niepełnosprawnością intelektualną. Nauczysz się, jak planować działania artystyczne z uwzględnieniem możliwości uczestników oraz jak twórczo reagować na pojawiające się wyzwania. Pod okiem doświadczonego prowadzącego weźmiesz udział w praktycznych ćwiczeniach, refleksjach grupowych i pracy warsztatowej.
Dzięki temu kursowi nie tylko poszerzysz swoją wiedzę, ale też rozwiniesz wrażliwość i umiejętności niezbędne w pracy z osobami o szczególnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych.
Czego się nauczysz wybierając nasz kurs?
1. Zrozumiesz specyfikę funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną.
2. Poznasz znaczenie zajęć twórczych w terapii i wspieraniu rozwoju emocjonalnego, społecznego oraz motorycznego.
3. Nauczysz się planować i prowadzić zajęcia plastyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb uczestników.
4. Rozwiniesz kompetencje w zakresie refleksji i analizy efektów działań arteterapeutycznych.
5. Otrzymasz praktyczne narzędzia do pracy – w tym przykłady ćwiczeń i gotowe scenariusze zajęć.
Jakie korzyści może przynieść Ci nasz kurs?
1. Zwiększenie efektywności działań terapeutycznych i edukacyjnych.
2. Poszerzenie kompetencji zawodowych w obszarze arteterapii.
3. Możliwość pracy z nowymi grupami odbiorców – np. w placówkach integracyjnych i specjalnych.
4. Wzrost poczucia sensu i satysfakcji z pracy.
5. Rozwój kreatywności oraz lepsze zrozumienie roli sztuki w procesach terapeutycznych.
Dlaczego warto wybrać nasz kurs?
1. Doświadczeni prowadzący z praktyką w terapii i edukacji specjalnej.
2. Aktywizujące metody pracy: warsztaty, ćwiczenia, dyskusje.
3. Praktyczne podejście – gotowe do zastosowania narzędzia i inspiracje.
4. Kameralna atmosfera sprzyjająca wymianie doświadczeń.
5. Możliwość uzyskania certyfikatu potwierdzającego zdobyte kompetencje.
Dla kogo jest nasz kurs?
1. Pedagogów, terapeutów, nauczycieli pracujących z osobami z niepełnosprawnością intelektualną.
2. Opiekunów i wychowawców w placówkach specjalnych i integracyjnych.
3. Studentów kierunków pedagogicznych, psychologicznych i artystycznych.
4. Osób zainteresowanych arteterapią i wspieraniem rozwoju poprzez sztukę.
5. Wszystkich, którzy chcą świadomie i twórczo wspierać osoby z niepełnosprawnościami.
Zagadnienia
WPROWADZENIE – Wspólne zrozumienie potrzeb rozwojowych dzieci
-
-
- Krótkie wprowadzenie do tematu niepełnosprawności intelektualnej – interaktywna praca w grupach: Jakie są nasze wyobrażenia i doświadczenia?
- Interaktywny wstęp: wspólne tworzenie mapy doświadczeń – jak niepełnosprawność intelektualna wpływa na różne sfery życia.
MODUŁ 1 – Twórczość jako narzędzie terapeutyczne
Cel: Zrozumienie, jak twórczość wspiera rozwój osób z niepełnosprawnością intelektualną
-
-
- Ćwiczenie: Analiza krótkich studiów przypadku – jak zajęcia twórcze wpłynęły na konkretną osobę.
- Warsztat praktyczny: Tworzenie „mapy korzyści” z udziału osoby z niepełnosprawnością w zajęciach plastycznych (rozwój motoryczny, emocjonalny, społeczny).
- Dyskusja: Jakie techniki angażują najbardziej?
MODUŁ 2 – Praktyka prowadzenia zajęć plastycznych
Cel: Nauczyć się planować i prowadzić twórcze zajęcia dostosowane do potrzeb uczestników
-
-
- Zasady planowania zajęć.
- Ćwiczenie praktyczne: Uczestnicy realizują przykładowe zadania plastyczne z perspektywy osoby z niepełnosprawnością – pracując różnymi technikami i z różnymi materiałami.
- Refleksja po działaniu: Jakie emocje, trudności, potrzeby pojawiły się podczas pracy? Co można z tego wyciągnąć dla projektowania zajęć?
- Przekładanie własnych doświadczeń na praktykę: uczestnicy analizują swoje działania twórcze i na ich podstawie formułują pomysły na zajęcia plastyczne dostosowane do możliwości i potrzeb osób z niepełnosprawnością.
- Wymiana pomysłów i wspólna rozmowa: Uczestnicy dzielą się swoimi pomysłami i refleksjami z grupą.
PODSUMOWANIE I WDROŻENIE
-
-
- Refleksja indywidualna i grupowa: Co dziś odkryłam/em? Co mnie zaskoczyło?
- Ćwiczenie planistyczne: Stworzenie własnego mini-planu wdrożenia zdobytej wiedzy w pracy.
- Inspiracje na przyszłość: Jak rozwijać swoje kompetencje w pracy twórczej z osobami z niepełnosprawnościami?
Terminarz spotkań
TERMIN
SOBOTA 21.06.2025 r. | 10:00 – 15:00 | 6 godz.
Miejsce zajęć: 35-119 Rzeszów ul. K. Lewakowskiego 2
LINK DO ZAPISU Kurs stacjonarny Rzeszów - Plastyka w pracy z osobami z niepełnosprawnościami
Po zakończeniu kursu otrzymasz zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne ze wzorem MEN oraz certyfikat potwierdzający rozwinięcie swoich kwalifikacji.
ZA UDZIAŁ W KURSIE PRZYSŁUGUJE 30 PUNKTÓW EDUKACYJNYCH W RAMACH SAMOKSZTAŁCENIA DLA ABSOLWENTÓW KIERUNKU TERAPEUTA ZAJĘCIOWY!
Masz dodatkowe pytania? Zadzwoń lub napisz do nas:
E-mail: p.siutyla@edukacja360.pl
Numer telefonu: 510 984 490
Powrót do listy kursów w mieście