SPECJALISTA DO SPRAW MARKETINGU I HANDLU

Specjalista ds. marketingu i handlu (sprzedaży) w zależności od wielkości firmy, specyfiki produkcji lub przyjętej strategii funkcjonowania firmy pracuje w dziale marketingu lub dziale handlowym. Zakres odpowiedzialności może obejmować troskę wyłącznie o sprzedaż produktów (np. menedżer produktu, specjalista ds. sprzedaży), jak też o całość marketingu przedsiębiorstwa (specjalista ds. marketingu).

Okres nauki: 1 rok
Ten kierunek znajdziesz w mieście

zapisz się on-line

Specjalista do spraw marketingu i handlu

Zawód: SPECJALISTA DO SPRAW MARKETINGU I HANDLU

Odpowiada za identyfikowanie potencjalnych odbiorców produktu i docelowego rynku produktu;
prowadzi badania i gromadzi informacje rynkowe; planuje i wdraża strategie i metody promocji;
zajmuje się organizowaniem i doskonaleniem procesu sprzedaży.

Zadania zawodowe:

  • opracowanie propozycji i nadzorowanie realizacji strategii i planów marketingowych;
  • rozpoznawanie i analizowanie potrzeb klientów oraz ustalanie ich hierarchii;
  • analizowanie czynników wywierających znaczący wpływ na poziom sprzedaży i prognozowanie popytu rynkowego na produkty i usługi;
  • sporządzanie raportów i sprawozdań z zakresu działalności marketingowej oraz statystyk sprzedażowych;
  • przygotowanie budżetu promocji konsumenckich i handlowych;
  • konstruowanie narzędzi promocji danego produktu;
  • nawiązywanie bezpośrednich kontaktów i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami biznesowymi, w tym także negocjowanie warunków współpracy;
  • kształtowanie działań usprawniających obsługę klientów;
  • koordynowanie procesów sprzedażowych, w tym także planowanie i nadzorowanie podejmowanych działań marketingowych;
  • koordynowanie zleceń produkcyjnych;
  • przygotowanie ofert handlowych;
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez udział w wydarzeniach branżowych tj. konferencje, targi, itp

Charakterystyka zawodu:

  • odpowiada za identyfikowanie potencjalnych odbiorców produktu i docelowego rynku produktu,
  • prowadzi badania i gromadzi informacje rynkowe,
  • planuje i wdraża strategie i metody promocji,
  • zajmuje się organizowaniem i doskonaleniem procesu sprzedaży.

Zadania zawodowe:

  • opracowanie propozycji i nadzorowanie realizacji strategii i planów marketingowych,
  • rozpoznawanie i analizowanie potrzeb klientów oraz ustalanie ich hierarchii,
  • analizowanie czynników wywierających znaczący wpływ na poziom sprzedaży i prognozowanie popytu rynkowego na produkty i usługi,
  • sporządzanie raportów i sprawozdań z zakresu działalności marketingowej oraz statystyk sprzedażowych,
  • przygotowanie budżetu promocji konsumenckich i handlowych,
  • konstruowanie narzędzi promocji danego produktu,
  • nawiązywanie bezpośrednich kontaktów i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami biznesowymi, w tym także negocjowanie warunków współpracy,
  • kształtowanie działań usprawniających obsługę klientów,
  • koordynowanie procesów sprzedażowych, w tym także planowanie i nadzorowanie podejmowanych działań marketingowych,
  • koordynowanie zleceń produkcyjnych,
  • przygotowanie ofert handlowych,
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez udział w wydarzeniach branżowych takich konferencje, targi, itp.

Jak długo trwa nauka?

1 rok

Każdy uczestnik szkoły otrzymuje:

  • zaświadczenie po ukończeniu kursu według wzoru MEN, honorowane przez wszystkie firmy i urzędy w krajach Unii Europejskiej,
  • materiały szkoleniowe.

Perspektywy zatrudnienia:

  • w firmach branży FMCG,
  • w branży motoryzacyjnej,
  • zaawansowanych technologii (IT i telekomunikacja),
  • w agencjach reklamowych,
  • w firmach zajmujących się sprzedażą towarów lub usług.

Co zyskujesz?

  • nowe kompetencje zawodowe zdobyte w ciągu roku, bez konieczności rezygnacji z obecnej pracy lub obowiązków - zajęcia w systemie zaocznym, średnio dwa weekendy w miesiącu,
  • najbardziej aktualną i potrzebną wiedzę do podjęcia pracy w danym zawodzie,
  • szansę na uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez wykwalifikowaną kadrę,
  • wartościowe rabaty i promocje dla naszych słuchaczy.

Zarezerwuj miejsce już dziś! Kliknij tutaj i zapisz się on-line

Sprawdź terminy zjazdów dla Semestru 1
Miasto:
Plany lekcji i terminarze zjazdów dla wyższych semestrów dostęne są po zalogowaniu w strefie Mój Cosinus

Zostaw swoje dane, oddzwonimy i odpowiemy na Twoje pytania.