Technik reklamy

Organizuje i prowadzi kampanie reklamowe; tworzy plan medialny; określa cele reklamowej działalności przedsiębiorstwa, budżet kampanii reklamowych i promocyjnych, stosuje różne formy reklamy w kampaniach reklamowych, planuje i dokonuje zakupu przestrzeni reklamowej w mediach, nadzoruje proces produkcji reklamy oraz prac podwykonawców. Wykorzystuje specjalistyczne programy komputerowe wspomagające organizację kampanii reklamowej.

Opłaty: 0 zł Okres nauki: 5 lat
Ten kierunek znajdziesz w mieście
zapisz się on-line

Technikum dla młodzieży

Zawód: Technik reklamy

Do wykonywania jakich zadań będzie przygotowany absolwent szkoły?

Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie technik reklamy będzie przygotowany do realizacji następujących zadań zawodowych:

w zakresie kwalifikacji PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego:

  1. przygotowania elementów strategii reklamowej,
  2. przygotowania elementów kreacji reklamowej,
  3. produkcji reklamy;

w zakresie kwalifikacji PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową:

  1. planowania kampanii reklamowej,
  2. organizowania sprzedaży reklamowej,
  3. realizowania kampanii reklamowej,
  4. badania przekazu reklamowego.

Czego uczysz się na zajęciach?

  • Prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych,
  • przygotowywania oferty produktów i usług reklamowych,
  • prowadzenia badań marketingowych,
  • przeprowadzania negocjacji handlowych,
  • prowadzenia rozmów z klientami,
  • tworzenia baz danych klientów,
  • opracowani cenników produktów i usług reklamowych,
  • kalkulowania cen produktów i usług reklamowych,
  • organizacji i prowadzenia kampanii reklamowej,
  • tworzenia przekazu reklamowego,
  • tworzenia reklam zewnętrznych i wewnętrznych za pomocą komputerowych programów graficznych,
  • projektowania środków reklamowych,
  • prowadzenia kampanii reklamowej,
  • tworzenia planu mediowego,
  • przygotowania środków reklamowych,
  • badania skuteczności reklamy,
  • stosowania podstawowych środków reklamy,
  • prowadzenia działalności gospodarczej,
  • profesjonalnego wykonywania i obróbki zdjęć,
  • obsługi programów graficznych: CorelDraw, Photoshop oraz podstawowych programów użytkowych: Word, Excel, Power Point.

Jakich przedmiotów będziesz się uczyć w zawodzie technika reklamy?

  1. Podstawy reklamy;
  2. Przekaz i komunikat w reklamie;
  3. Kampania reklamowa;
  4. Język obcy (angielski) w reklamie;
  5. Bezpieczeństwo i higiena pracy:
  6. Strategia w reklamie;
  7. Kreacja w reklamie;
  8. Produkcja reklamy;
  9. Planowanie kampanii reklamowej;
  10. Zarządzanie procesem realizacji kampanii reklamowej;
  11. Skuteczność i efektywność kampanii reklamowej.

Miejsce realizacji praktyk zawodowych:

  • przedsiębiorstwa branży reklamowej,
  • działy marketingu organizacji i reklamy w przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych.

Liczba tygodni przeznaczonych na realizację praktyk zawodowych: 8 tygodni (280 godz.)

Jakie zdobywasz kwalifikacje ?

W trakcie nauki uczeń zdobywa 2 kwalifikacje składające się na ten zawód:.

PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego

PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową

Kształcenie w ramach tych kwalifikacji zakończone jest egzaminem zawodowym. Pozytywna ocena z obu części egzaminu (pisemnej i praktycznej) umożliwia otrzymanie certyfikatu potwierdzającego ww. kwalifikacje. Po ukończeniu szkoły i uzyskaniu wykształcenia średniego otrzymasz też dyplom zawodowy i tytuł technika reklamy.

Do dyplomu zawodowego  absolwent otrzymuje suplement EUROPASS – jest to dokument o standardzie europejskim, który  prezentuje w sposób jednolity dla wszystkich krajów europejskich szczegółowy opis wiedzy, umiejętności i kompetencji uzyskanych przez posiadacza dyplomu wraz ze wskazaniem zawodów dostępnych do wykonywania na europejskim rynku pracy.

Wystawienie dokumentu Europass w wersji dwujęzyczne (polskiej i angielskiej) zagwarantuje ich posiadaczom uznawalność uzyskanego wykształcenia we wszystkich krajach należących do Unii Europejskiej.

Kwalifikacje zawodowe + suplement Europass = doskonała kombinacja, kiedy ubiegasz się o pracę lub o udział w kursie w innym kraju europejskim.

Umiejętności, cechy psychologiczne, uzdolnienia przydatne w zawodzie technika reklamy:

  • Kreatywność;
  • uzdolnienia plastyczne/artystyczne/twórcze;
  • komunikatywność;
  • cierpliwość;
  • dokładność;
  • samodzielność;
  • gotowość do pracy pod presją czasu;
  • dokładność i konsekwencja w działaniu;
  • operatywność i skuteczność;
  • wychodzenie z własną inicjatywą;
  • otwartość na innowacje;
  • elastyczność i otwartość na zmiany;
  • wysoki poziom inteligencji emocjonalnej;
  • umiejętność współpracy z ludźmi;
  • gotowość do ciągłej nauki;
  • umiejętność prezentowania wyników swojej pracy.

 Jakie są perspektywy pracy w zawodzie technika reklamy?

Pracę znajdziesz w  pełnoprofilowych specjalistycznych agencjach reklamowych, działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, biurach ogłoszeń środków masowego przekazu, działach promocji firm, agencjach scenariuszowych i studiach graficznych, studiach produkcyjnych, agencjach PR.

Zawody pokrewne

Technik fotografii i multimediów

Dlaczego warto wybrać naszą szkołę?

  • Bogata oferta zajęć dodatkowych,
  • karta sportowa Medicover
  • dopłata do migawki,
  • stypendia socjalne,
  • stypendia naukowe,
  • zeszyty dla każdego ucznia,
  • komplet podręczników dla każdego ucznia.

Jakie studia po szkole?

Absolwentom kierunku technik reklamy dedykowane są przede wszystkim kierunki związane z grafiką, marketingiem i zarzadzaniem , dziennikarstwem i komunikacją społeczną np.:

  • Architektura wnętrz
  • Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
  • Artystyczna grafika komputerowa
  • Fotografia
  • Grafika
  • Grafika komputerowa i projektowanie serwisów internetowych 
  • Grafika warsztatowa
  • Gry i grafika interaktywna
  • Intermedia.
  • Marketing
  • Projektowanie graficzne
  • Przedsiębiorczość w internecie
  • Reklama
  • Reklama cyfrowa z elementami technik multimedialnych
  • Reklama i Public Relations
  • Zarządzanie
  • Zarządzanie informacją

Do wykonywania jakich zadań będzie przygotowany absolwent szkoły?

Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie technik reklamy będzie przygotowany do realizacji następujących zadań zawodowych:

w zakresie kwalifikacji PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego:

  1. przygotowania elementów strategii reklamowej,
  2. przygotowania elementów kreacji reklamowej,
  3. produkcji reklamy;

w zakresie kwalifikacji PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową:

  1. planowania kampanii reklamowej,
  2. organizowania sprzedaży reklamowej,
  3. realizowania kampanii reklamowej,
  4. badania przekazu reklamowego.

 

Czego uczysz się na zajęciach?

  • Prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych,
  • przygotowywania oferty produktów i usług reklamowych,
  • prowadzenia badań marketingowych,
  • przeprowadzania negocjacji handlowych,
  • prowadzenia rozmów z klientami,
  • tworzenia baz danych klientów,
  • opracowani cenników produktów i usług reklamowych,
  • kalkulowania cen produktów i usług reklamowych,
  • organizacji i prowadzenia kampanii reklamowej,
  • tworzenia przekazu reklamowego,
  • tworzenia reklam zewnętrznych i wewnętrznych za pomocą komputerowych programów graficznych,
  • projektowania środków reklamowych,
  • prowadzenia kampanii reklamowej,
  • tworzenia planu mediowego,
  • przygotowania środków reklamowych,
  • badania skuteczności reklamy,
  • stosowania podstawowych środków reklamy,
  • prowadzenia działalności gospodarczej,
  • profesjonalnego wykonywania i obróbki zdjęć,
  • obsługi programów graficznych: CorelDraw, Photoshop oraz podstawowych programów użytkowych: Word, Excel, Power Point.

Jakich przedmiotów będziesz się uczyć w zawodzie technika reklamy?

  1. Podstawy reklamy;
  2. Przekaz i komunikat w reklamie;
  3. Kampania reklamowa;
  4. Język obcy (angielski) w reklamie;
  5. Bezpieczeństwo i higiena pracy:
  6. Strategia w reklamie;
  7. Kreacja w reklamie;
  8. Produkcja reklamy;
  9. Planowanie kampanii reklamowej;
  10. Zarządzanie procesem realizacji kampanii reklamowej;
  11. Skuteczność i efektywność kampanii reklamowej.

Miejsce realizacji praktyk zawodowych:

  • przedsiębiorstwa branży reklamowej,
  • działy marketingu organizacji i reklamy w przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych.

Liczba tygodni przeznaczonych na realizację praktyk zawodowych: 8 tygodni (280 godz.)

Jakie zdobywasz kwalifikacje ?

W trakcie nauki uczeń zdobywa 2 kwalifikacje składające się na ten zawód:.

PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego

PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową

Kształcenie w ramach tych kwalifikacji zakończone jest egzaminem zawodowym. Pozytywna ocena z obu części egzaminu (pisemnej i praktycznej) umożliwia otrzymanie certyfikatu potwierdzającego ww. kwalifikacje. Po ukończeniu szkoły i uzyskaniu wykształcenia średniego otrzymasz też dyplom zawodowy i tytuł technika reklamy.

Do dyplomu zawodowego  absolwent otrzymuje suplement EUROPASS – jest to dokument o standardzie europejskim, który  prezentuje w sposób jednolity dla wszystkich krajów europejskich szczegółowy opis wiedzy, umiejętności i kompetencji uzyskanych przez posiadacza dyplomu wraz ze wskazaniem zawodów dostępnych do wykonywania na europejskim rynku pracy.

Wystawienie dokumentu Europass w wersji dwujęzyczne (polskiej i angielskiej) zagwarantuje ich posiadaczom uznawalność uzyskanego wykształcenia we wszystkich krajach należących do Unii Europejskiej.

Kwalifikacje zawodowe + suplement Europass = doskonała kombinacja, kiedy ubiegasz się o pracę lub o udział w kursie w innym kraju europejskim.

Umiejętności, cechy psychologiczne, uzdolnienia przydatne w zawodzie technika reklamy:

  • Kreatywność;
  • uzdolnienia plastyczne/artystyczne/twórcze;
  • komunikatywność;
  • cierpliwość;
  • dokładność;
  • samodzielność;
  • gotowość do pracy pod presją czasu;
  • dokładność i konsekwencja w działaniu;
  • operatywność i skuteczność;
  • wychodzenie z własną inicjatywą;
  • otwartość na innowacje;
  • elastyczność i otwartość na zmiany;
  • wysoki poziom inteligencji emocjonalnej;
  • umiejętność współpracy z ludźmi;
  • gotowość do ciągłej nauki;
  • umiejętność prezentowania wyników swojej pracy.

 Jakie są perspektywy pracy w zawodzie technika reklamy?

Pracę znajdziesz w  pełnoprofilowych specjalistycznych agencjach reklamowych, działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, biurach ogłoszeń środków masowego przekazu, działach promocji firm, agencjach scenariuszowych i studiach graficznych, studiach produkcyjnych, agencjach PR.

Zawody pokrewne

Technik fotografii i multimediów

Dlaczego warto wybrać naszą szkołę?

  • Bogata oferta zajęć dodatkowych,
  • karta sportowa Medicover
  • dopłata do migawki,
  • stypendia socjalne,
  • stypendia naukowe,
  • zeszyty dla każdego ucznia,
  • komplet podręczników dla każdego ucznia.

Jakie studia po szkole?

Absolwentom kierunku technik reklamy dedykowane są przede wszystkim kierunki związane z grafiką, marketingiem i zarzadzaniem , dziennikarstwem i komunikacją społeczną np.:

  • Architektura wnętrz
  • Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
  • Artystyczna grafika komputerowa
  • Fotografia
  • Grafika
  • Grafika komputerowa i projektowanie serwisów internetowych 
  • Grafika warsztatowa
  • Gry i grafika interaktywna
  • Intermedia.
  • Marketing
  • Projektowanie graficzne
  • Przedsiębiorczość w internecie
  • Reklama
  • Reklama cyfrowa z elementami technik multimedialnych
  • Reklama i Public Relations
  • Zarządzanie
  • Zarządzanie informacją

 

 

Zarezerwuj miejsce już dziś! Kliknij tutaj i zapisz się on-line

Zostaw swoje dane, oddzwonimy i odpowiemy na Twoje pytania.