SPECJALISTA DO SPRAW REKLAMY

Specjalista do spraw reklamy to osoba, która zachęca potencjalnych konsumentów do zakupu danych produktów, usług, dóbr inwestycyjnych, surowców w celu zwiększenia zysków klientów. Do głównych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: gromadzenie informacji na temat produktu/usługi oraz strategia marketingowa, sporządzenie planu finansowego przedsięwzięcia, przedstawianie koncepcji reklamowej.

Okres nauki: 1 rok
Ten kierunek znajdziesz w mieście

zapisz się on-line

Specjalista do spraw reklamy

Zawód: SPECJALISTA DO SPRAW REKLAMY

Nakłania do zakupu produktów lub usług, w celu zwiększenia obrotów i zysków zleceniodawcy, poprzez przekazywanie potencjalnym nabywcom odpowiednio przygotowanych informacji wzbudzających w nich potrzebę zakupu; określa miejsce i cel reklamy oraz jej adresatów w ogólnej strategii przedsiębiorstwa; ustala budżet reklamowy; dokonuje doboru treści reklamowych, wyboru mediów oraz formy przekazu reklamowego.

Zadania zawodowe:

  • kontaktowanie się ze zleceniodawcą w celu reklamy produktów lub usług, zapoznawanie się z produktem, który ma być przedmiotem reklamy;
  • opracowywanie kompleksowych kampanii reklamowych produktów lub usług zlecanych przez klienta, z uwzględnieniem poczynań konkurencji w określonej dziedzinie oraz metod reklamy przez nią stosowanych, a także wyników badań rynkowych, pozwalających określić upodobania klientów, motywy zakupu towarów oraz wielkość zapotrzebowania na dany produkt lub usługę;
  • opracowywanie budżetu kampanii reklamowej, pozwalającego zleceniodawcy zaplanować koszty związane z reklamą produktu lub usługi;
  • podejmowanie decyzji o formach i kierunkach prowadzonej reklamy produktów lub usług;
  • dobór treści reklamowych: tworzenie haseł i sloganów reklamowych, tekstów reklam, scenariuszy ich wersji telewizyjnych lub radiowych, projektów graficznych plakatów, folderów itp.;
  • ustalanie sposobu prezentacji treści reklamowych; formy tekstu, np. opowiadania, demonstracji problemu i jego rozwiązania, np. zastosowanie scen z życia lub efektów specjalnych itp.;
  • dokonywanie wyboru najbardziej skutecznych nośników reklamy, m.in. pod względem ich cech fizycznych, np. trwałości, ich selektywności, zasięgu oddziaływania, prestiżu nośnika reklamy, sposobu korzystania z danego nośnika itp.;
  • dokonywanie wyboru mediów (środków przekazu) do przenoszenia treści reklam: reklama radiowa, telewizyjna, prasowa, oraz mediów wspomagających: reklama pod gołym niebem, tablice ogłoszeniowe, tablice reklamowe (billboardy), szyldy, flagi, transparenty, balony, wydawnictwa reklamowe, takie jak: ulotki, broszury, katalogi, listy reklamowe, galanteria reklamowa (gadżety), filmy, kasety wideo itp.;
  • wykupywanie czasu antenowego lub miejsca na łamach gazet i czasopism;
  • współpraca z plastykami, reżyserami filmowymi, badaczami rynku itp.

Charakterystyka zawodu:

  • nakłania do zakupu produktów lub usług, w celu zwiększenia obrotów i zysków zleceniodawcy, poprzez przekazywanie potencjalnym nabywcom odpowiednio przygotowanych informacji wzbudzających w nich potrzebę zakupu,
  • określa miejsce i cel reklamy oraz jej adresatów w ogólnej strategii przedsiębiorstwa;,
  •  ustala budżet reklamowy,
  • dokonuje doboru treści reklamowych, wyboru mediów oraz formy przekazu reklamowego.

Zadania zawodowe:

  • kontaktowanie się ze zleceniodawcą w celu reklamy produktów lub usług, zapoznawanie się z produktem, który ma być przedmiotem reklamy,
  • opracowywanie kompleksowych kampanii reklamowych produktów lub usług zlecanych przez klienta, z uwzględnieniem poczynań konkurencji w określonej dziedzinie oraz metod reklamy przez nią stosowanych, a także wyników badań rynkowych, pozwalających określić upodobania klientów, motywy zakupu towarów oraz wielkość zapotrzebowania na dany produkt lub usługę,
  • opracowywanie budżetu kampanii reklamowej, pozwalającego zleceniodawcy zaplanować koszty związane z reklamą produktu lub usługi,
  • podejmowanie decyzji o formach i kierunkach prowadzonej reklamy produktów lub usług,
  • dobór treści reklamowych: tworzenie haseł i sloganów reklamowych, tekstów reklam, scenariuszy ich wersji telewizyjnych lub radiowych, projektów graficznych plakatów, folderów itp.,
  • ustalanie sposobu prezentacji treści reklamowych, formy tekstu, np. opowiadania, demonstracji problemu i jego rozwiązania, np. zastosowanie scen z życia lub efektów specjalnych itp.,
  • dokonywanie wyboru najbardziej skutecznych nośników reklamy, m.in. pod względem ich cech fizycznych, np. trwałości, ich selektywności, zasięgu oddziaływania, prestiżu nośnika reklamy, sposobu korzystania z danego nośnika itp.,
  • dokonywanie wyboru mediów (środków przekazu) do przenoszenia treści reklam: reklama radiowa, telewizyjna, prasowa, oraz mediów wspomagających: reklama pod gołym niebem, tablice ogłoszeniowe, tablice reklamowe (billboardy), szyldy, flagi, transparenty, balony, wydawnictwa reklamowe, takie jak: ulotki, broszury, katalogi, listy reklamowe, galanteria reklamowa (gadżety), filmy, kasety wideo itp.,
  • wykupywanie czasu antenowego lub miejsca na łamach gazet i czasopism,
  • współpraca z plastykami, reżyserami filmowymi, badaczami rynku itp.

Jak długo trwa nauka?

1 rok

Każdy uczestnik szkoły otrzymuje:

  • zaświadczenie po ukończeniu kursu według wzoru MEN, honorowane przez wszystkie firmy i urzędy w krajach Unii Europejskiej,
  • materiały szkoleniowe.

Perspektywy zatrudnienia:

  • agencje lub biura reklamowe,
  • samodzielne stanowisko w firmie i współpraca z agencjami reklamowymi w zakresie różnych elementów działań reklamowych.

Co zyskujesz?

  • nowe kompetencje zawodowe zdobyte w ciągu roku, bez konieczności rezygnacji z obecnej pracy lub obowiązków - zajęcia w systemie zaocznym, średnio dwa weekendy w miesiącu,
  • najbardziej aktualną i potrzebną wiedzę do podjęcia pracy w danym zawodzie,
  • szansę na uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez wykwalifikowaną kadrę,
  • wartościowe rabaty i promocje dla naszych słuchaczy.

Zarezerwuj miejsce już dziś! Kliknij tutaj i zapisz się on-line

Sprawdź terminy zjazdów dla Semestru 1
Miasto:
Plany lekcji i terminarze zjazdów dla wyższych semestrów dostęne są po zalogowaniu w strefie Mój Cosinus

Zostaw swoje dane, oddzwonimy i odpowiemy na Twoje pytania.