✔ Cosinus Piła - Bezpłatne Licea i Szkoły Policealne dla Dorosłych

Piła - Elementy integracji sensorycznej

Kurs "Elementy Integracji sensorycznej" to nauka metod wspomagania rozwoju dzieci z autyzmem, z aspargerem, osób po udarze i z chorobami otępiennymi mózgu. Przeznaczona dla kierunków medycznych ale także dla pedagogów i terapeutów zajęciowych.

Opłaty: 250 zł Okres nauki: 16 godzin

Elementy integracji sensorycznej

Kurs "Elementy Integracji sensorycznej" to nauka metod wspomagania rozwoju dzieci z autyzmem, z aspargerem, osób po udarze i z chorobami otępiennymi mózgu. Przeznaczona dla kierunków medycznych ale także dla pedagogów i terapeutów zajęciowych.

Prekursorem Integracji Sensorycznej była doktor psychologii Jean Ayres, którą zainteresowało w jaki sposób procesy integracyjne, oraz zaburzenia planowania ruchu wpływają na codzienne życie. Integracja Sensoryczna (SI) opiera się na: neuropsychologii, neurologii, fizjologii rozwoju dziecka oraz psychologii. Terapii SI polega na przetwarzaniu bodźców sensorycznych, podczas gdy układ nerwowy człowieka odbiera informacje z receptorów wszystkich zmysłów (dotyk, węch, smak, wzrok, słuch), przy czym organizuje je i interpretuje tak, aby mogły być wykorzystane w celowym i efektywnym działaniu. Każdy człowiek jest świadomy występowania i działania owych zmysłów, jednak większość z nas nie zdaje sobie sprawy, że układ nerwowy odbiera i rejestruje informacje płynące z dotyku, ruchu, siły grawitacji czy choćby pozycji ciała. Na przykład, tak jak wzrok rejestruje informacje wzrokowe i przesyła je do mózgu, tak komórki znajdujące się w skórze przekazują informacje dotyczące dotyku, bólu czy siły nacisku. Struktury znajdujące się w uchu wewnętrznym rejestrują ruch, oraz zmiany pozycji głowy. Struktury mięśni stawów i wiązadeł warunkują świadomość pozycji ciała.

Integracja sensoryczna dokonuje się na kilku poziomach:

  • Na poziomie I ulegają powiązaniu bodźce dotykowe, co pozwala dziecku na ssanie, jedzenie, odczuwanie przyjemne dotyku i umożliwia wytworzenie więzi z matka. Integracja błędnikowych i proprioceptywnych bodźców umożliwia dziecku koordynację ruchów gałek ocznych, utrzymanie postawy, napięcia mięśniowego, równowagi i poczucia pewności w stosunku do sił grawitacji.
  • Na poziomie II podlegają łączeniu w bodźce systemu błędnikowego, proprioceptywnego i dotykowego /zmysły podstawowe/, to z kolei warunkuje koordynację i napięcie uwagi, planowanie ruchu, świadomości i percepcji własnego ciała, oraz koordynacji czynności obu stron ciała.
  • Poziom III integracji sensorycznej obejmuje także bodźce wzrokowe i słuchowe. Poprzez powiązanie bodźców przedsionkowych, słuchowych, proprioceptywnych uzmysławiających ciało, dochodzi do zdolności rozumienia mowy i jej uczenia się. Współgranie bodźców optycznych z bodźcami zmysłów podstawowych ww. umożliwia dokładną detaliczną /drobiazgową/ percepcję wzrokową, a co za tym idzie koordynację oko-ręka. Dzięki temu dziecko może włożyć kurtkę, nalać sobie mleka, budować z klocków dom, malować.
  • Na poziomie IV rozwoju, są integrowane bodźce ze wszystkich kanałów zmysłowych, powstają produkty końcowe procesów przetwarzania, które odbywały się na poprzednich trzech poziomach. Poczucie własnej wartości, samokontrola, poczucie zaufania do siebie samego rozwijają się w oparciu o tę świadomość, że ciało egzystuje, jako godny zaufania twór sensomotoryczny i wywodzi się ono z dobrej integracji systemu nerwowego.

Termin: listopad 2019

Dopełnieniem zapisu jest wpłata kwoty należnej za kurs na konto o numerze:
66 1560 0013 2002 7700 9000 0025
w tytule przelewu należy podać Imię i Nazwisko uczestnika oraz nazwę kursu.

Kurs "Elementy Integracji sensorycznej" to nauka metod wspomagania rozwoju dzieci z autyzmem, z aspargerem, osób po udarze i z chorobami otępiennymi mózgu. Przeznaczona dla kierunków medycznych ale także dla pedagogów i terapeutów zajęciowych.

Prekursorem Integracji Sensorycznej była doktor psychologii Jean Ayres, którą zainteresowało w jaki sposób procesy integracyjne, oraz zaburzenia planowania ruchu wpływają na codzienne życie. Integracja Sensoryczna (SI) opiera się na: neuropsychologii, neurologii, fizjologii rozwoju dziecka oraz psychologii. Terapii SI polega na przetwarzaniu bodźców sensorycznych, podczas gdy układ nerwowy człowieka odbiera informacje z receptorów wszystkich zmysłów (dotyk, węch, smak, wzrok, słuch), przy czym organizuje je i interpretuje tak, aby mogły być wykorzystane w celowym i efektywnym działaniu. Każdy człowiek jest świadomy występowania i działania owych zmysłów, jednak większość z nas nie zdaje sobie sprawy, że układ nerwowy odbiera i rejestruje informacje płynące z dotyku, ruchu, siły grawitacji czy choćby pozycji ciała. Na przykład, tak jak wzrok rejestruje informacje wzrokowe i przesyła je do mózgu, tak komórki znajdujące się w skórze przekazują informacje dotyczące dotyku, bólu czy siły nacisku. Struktury znajdujące się w uchu wewnętrznym rejestrują ruch, oraz zmiany pozycji głowy. Struktury mięśni stawów i wiązadeł warunkują świadomość pozycji ciała.

Integracja sensoryczna dokonuje się na kilku poziomach:

  • Na poziomie I ulegają powiązaniu bodźce dotykowe, co pozwala dziecku na ssanie, jedzenie, odczuwanie przyjemne dotyku i umożliwia wytworzenie więzi z matka. Integracja błędnikowych i proprioceptywnych bodźców umożliwia dziecku koordynację ruchów gałek ocznych, utrzymanie postawy, napięcia mięśniowego, równowagi i poczucia pewności w stosunku do sił grawitacji.
  • Na poziomie II podlegają łączeniu w bodźce systemu błędnikowego, proprioceptywnego i dotykowego /zmysły podstawowe/, to z kolei warunkuje koordynację i napięcie uwagi, planowanie ruchu, świadomości i percepcji własnego ciała, oraz koordynacji czynności obu stron ciała.
  • Poziom III integracji sensorycznej obejmuje także bodźce wzrokowe i słuchowe. Poprzez powiązanie bodźców przedsionkowych, słuchowych, proprioceptywnych uzmysławiających ciało, dochodzi do zdolności rozumienia mowy i jej uczenia się. Współgranie bodźców optycznych z bodźcami zmysłów podstawowych ww. umożliwia dokładną detaliczną /drobiazgową/ percepcję wzrokową, a co za tym idzie koordynację oko-ręka. Dzięki temu dziecko może włożyć kurtkę, nalać sobie mleka, budować z klocków dom, malować.
  • Na poziomie IV rozwoju, są integrowane bodźce ze wszystkich kanałów zmysłowych, powstają produkty końcowe procesów przetwarzania, które odbywały się na poprzednich trzech poziomach. Poczucie własnej wartości, samokontrola, poczucie zaufania do siebie samego rozwijają się w oparciu o tę świadomość, że ciało egzystuje, jako godny zaufania twór sensomotoryczny i wywodzi się ono z dobrej integracji systemu nerwowego.

Termin: listopad 2019

Dopełnieniem zapisu jest wpłata kwoty należnej za kurs na konto o numerze:
66 1560 0013 2002 7700 9000 0025
w tytule przelewu należy podać Imię i Nazwisko uczestnika oraz nazwę kursu.

Powrót do listy kursów w mieście

Prowadzone kursy:

Kurs "Elementy Integracji sensorycznej" to nauka metod wspomagania rozwoju dzieci z autyzmem, z aspargerem, osób po udarze i z chorobami otępiennymi mózgu. Przeznaczona dla kierunków medycznych ale także dla pedagogów i terapeutów zajęciowych.

Więcej...

Niemieckie słowa, zdania i wyrażenia przydatne w pracy opiekuna medycznego w krajach niemieckojęzycznych.

 

Więcej...

Kurs jest realizowany na różnych poziomach w zależności od znajomosci języka polskiego przez kursantów.

Każdy poziom to 30 godzin intensywanego kursu.

Więcej...

Plastrowanie dynamiczne, polega na oklejaniu różnych części ciała specjalnymi, elastycznymi, kolorowymi plastrami, głównie w celu złagodzenia bólu, a także by zapobiec kontuzjom.

Więcej...

Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla profesjonalistów chcących podnieść swoje kwalifikacje o kolejne umiejętności jak i dla osób początkujących - nie wymagamy żadnego wcześniejszego przygotowania…

Więcej...

Kurs przeznaczony jest tak zarówno dla osób, które zawodowo zajmują się wykonywaniem manicure jak i tych, które swoja przygodę z kosmetyką dłoni i paznokci dopiero zaczynają.

Więcej...

Podczas kursu dowiesz się jak przygotować stanowisko pracy, poznasz wskazania i przeciwwskazania do wykonywania zabiegu oraz nauczysz się wykonywać masaż.

Więcej...

Podgrzewane, gładkie kamienie umieszczane na odpowiednich punktach ciała idealnie ogrzewają i rozluźniają napięte mięśnie, a także wpływają na prawidłową funkcję ośrodków energetycznych organizmu.

Więcej...

Jest to najbardziej rozpowszechniony i znany rodzaj masażu. Łączy w sobie tradycyjne techniki masażu (głaskanie, rozcieranie, ugniatanie, wyciskanie, wibracja). Wykonuje się go w celu rozluźnienia mięśni, poprawy ukrwienia.

Więcej...

Jest to najbardziej rozpowszechniony i znany rodzaj masażu. Łączy w sobie tradycyjne techniki masażu (głaskanie, rozcieranie, ugniatanie, wyciskanie, wibracja). Wykonuje się go w celu rozluźnienia mięśni, poprawy ukrwienia.

Więcej...

Masaż relaksacyjny przy pomocy naturalnych olejków eterycznych skierowany jest w stronę odpowiednich potrzeb osoby masowanej.

Więcej...

Kurs medyczny "Opieka geriatryczna osób po udarze dla członków rodzin" jest nauką postępowania członków rodziny po udarach. Przeznaczony dla wszystkich, którzy potrzebują takiej wiedzy.

Więcej...

Celem kursu jest zdobicie wiedzy oraz praktycznych umiejętności z zakresu podologii – umiejętności pozwalających zapobiegać powstawaniu zmian chorobowych w obrębie stóp oraz planowanie i działanie w przypadku już istniejących dolegliwości.

Więcej...

Szkolenie z zakresu przedłużania i zagęszczania rzęs jest kursem, który przygotowuje do profesjonalnej aplikacji na najwyższym poziomie, gdzie przede wszystkim zwracamy uwagę na jakość i trwałość aplikacji.

Więcej...

Kurs stylizacja i przedłużanie panokci – to prosty sposób na chwilę przyjemności dla siebie. Na szkoleniu w krótkim czasie nauczysz się praktycznych metod stylizacji, które z powodzeniem wykorzystasz w zaciszu swojego domu

Więcej...

Kurs "Terapia ręki" to elementy wspomagania rehabilitacji ręki po udarze wypadkach czy chorobach otępiennych mózgu.  Przeznaczony dla kierunków medycznych, ale też pedagogów i terapeutów zajęciowych.

Więcej...

Wizaż i stylizacja - nauczymy Cię wykonać każdy makijaż, tak aby sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających klientek. Podczas kursów wizażu i charakteryzacji poznasz nowoczesne techniki makijażu na każą okazję…

Więcej...

Zdobienie rapidografem to łatwa i szybka metoda zdobienia paznokci.Na szkoleniu nauczycie się zastosowania rapidografu w różnorodnym zdobnictwie. Pokażemy Wam jak go używać i o niego dbać.

Więcej...

Sekretariat

Dane adresowe:
64-920 Piła ul. Bydgoska 22 B
Kontakt:
tel.: 509311425
e-mail: pila@cosinus.pl
Godziny otwarcia:
Pn: 09:00-17:00
Wt: 09:00-17:00
Śr: 09:00-17:00
Cz: 09:00-17:00
Pt: 08:00-16:00
Nowy sekretariat Szkoły Cosinus w Pile znajduje się naprzeciwko Szkoły Podstawowej nr 2 (dawne Gimnazjum Nr 5) w której mamy zajęcia.