Chcesz pracować na stanowisku, które łączy umiejętności organizacyjne, interpersonalne i odpowiedzialność za pierwsze wrażenie pacjenta?
Zależy Ci na zdobyciu praktycznych narzędzi do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i stresem w środowisku medycznym?
Pragniesz wpływać na jakość obsługi pacjenta i komfort pracy zespołu w przychodni czy klinice?
Kurs Rejestratorka medyczna to odpowiedź na potrzeby współczesnych placówek medycznych, w których rola rejestratorki wykracza poza zwykłe umawianie wizyt. To szkolenie rozwija kompetencje kluczowe dla sprawnego funkcjonowania w dynamicznym środowisku – od komunikacji z pacjentem, przez radzenie sobie ze stresem, aż po współpracę zespołową i znajomość systemów medycznych.
Podczas kursu nauczysz się, jak skutecznie rozpoznawać potrzeby pacjenta i adekwatnie na nie odpowiadać, jak reagować na obiekcje i trudne emocje, a także jak profesjonalnie zarządzać sytuacjami konfliktowymi. Dzięki licznym ćwiczeniom sytuacyjnym i praktycznym scenariuszom, zdobędziesz pewność siebie i gotowość do pracy w każdej sytuacji – z zachowaniem empatii, uprzejmości i profesjonalizmu.
Ukończenie kursu to nie tylko nowa wiedza, ale także realne zwiększenie szans na rynku pracy w branży medycznej. To inwestycja w rozwój osobisty i zawodowy.
Kurs zakończony jest uzyskaniem certyfikatu, który potwierdzi zdobyte umiejętności.
Czego się nauczysz wybierając nasz kurs?
1. Odróżniania trudnych pacjentów od osób w trudnej sytuacji emocjonalnej.
2. Zapobiegania konfliktom i napięciom w relacjach z pacjentami.
3. Uważnego doboru języka i form komunikacji.
4. Okazywania empatii, zaangażowania i inicjatywy.
5. Stosowania technik aktywnego słuchania (parafraza, klaryfikacja).
6. Rozpoznawania i adekwatnego reagowania na potrzeby pacjenta.
7. Reagowania na obiekcje i zastrzeżenia z zachowaniem profesjonalizmu.
8. Dostosowywania komunikacji do emocjonalnego stanu pacjenta.
9. Obsługi oprogramowania medycznego w zakresie rejestracji i zarządzania kolejkami.
10. Skutecznego działania pod presją i radzenia sobie ze stresem.
11. Budowania pozytywnych relacji w zespole i współpracy z personelem medycznym.
Jakie korzyści może przynieść Ci nasz kurs?
1. Zwiększenie pewności siebie w kontakcie z pacjentami i personelem.
2. Lepsze radzenie sobie w sytuacjach stresowych i konfliktowych.
3. Umiejętność świadomego budowania wizerunku placówki medycznej.
4. Zwiększenie atrakcyjności na rynku pracy w branży ochrony zdrowia.
5. Rozwój kompetencji miękkich (komunikacja, empatia, asertywność) i twardych (obsługa systemów).
6. Zdobądź kwalifikacje cenione przez pracodawców w sektorze medycznym.
7. Naucz się współpracy zespołowej i skutecznej organizacji pracy.
Dlaczego warto wybrać nasz kurs?
1. Doświadczeni trenerzy z praktyką w środowisku medycznym.
2. Program oparty na realnych sytuacjach z rejestracji medycznej.
3. Nowoczesne podejście do nauki – teoria i praktyka w równowadze.
4. Możliwość zdobycia wiedzy, która realnie przełoży się na jakość pracy.
5. Indywidualne podejście do uczestników i wsparcie w rozwoju zawodowym
Dla kogo jest nasz kurs?
1. Osób pracujących w rejestracji medycznej lub przygotowujących się do tej roli.
2. Pracowników przychodni, gabinetów lekarskich, szpitali i klinik.
3. Osób chcących podnieść swoje kompetencje interpersonalne w obsłudze pacjenta.
4. Każdego, kto chce zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku pracy w sektorze medycznym.
Zagadnienia
1. Komunikacja z pacjentem
-
-
- Schemat komunikacji.
- Bariery i przeszkody.
- Budowanie pierwszego wrażenia.
- Mowa ciała.
- Praca głosem.
- Komunikacja telefoniczna.
- Słowa prowokujące.
- Uprzejmość i kultura osobista.
2. Asertywność
-
-
- Trening asertywności.
- Obrona poczucia własnej wartości.
- Jasność komunikatów.
- Stawianie granic.
- Schemat komunikatu asertywnego.
- Budowanie poczucia bezpieczeństwa.
3. Trudne sytuacje w przychodni
-
-
- Rozpoznawanie i radzenie sobie z trudnym pacjentem.
- Schemat PIW.
- Techniki unikania konfliktów.
4. Radzenie sobie ze stresem:
-
-
- Higiena psychiczna.
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
- Techniki rozładowywania stresu.
- Utrzymywanie wysokiej efektywności w prac.
5. Trening sytuacyjny
-
-
- Ćwiczenie konkretnych sytuacji z rejestracji medycznej.
- Opracowywanie standardów.
- Przygotowywanie komunikatów do pacjentów.
6. Postawa profesjonalna
-
-
- Budowanie wewnętrznej motywacji.
- Znaczenie pracy rejestratorki.
- Rozwój poczucia wartości i odpowiedzialności.
7. Mowa ciała w kontakcie z pacjentem
-
-
- Znaczenie gestów.
- Techniki aktywnego słuchania (parafraza, klaryfikacja).
- Struktura rozmowy z pacjentem.
8. Zastrzeżenia pacjenta
-
-
- Rozróżnianie uzasadnionych i nieuzasadnionych zastrzeżeń.
- Techniki reagowania (metoda przeskoczenia poprzeczki, metoda rozkładu, wada jako zaleta).
9. Zarządzanie emocjami
-
-
- Kontrola emocji własnych i pacjenta.
- Rozpoznawanie stylów rozwiązywania konfliktów.
- Działania prewencyjne.
10. Współpraca zespołowa
-
-
- Doskonalenie relacji w zespole.
- Współpraca z lekarzami i przełożonym.
- Wnioski dla organizacji („lepsza sekunda prewencji niż trzy sekundy interwencji”).
Terminarz spotkań
TERMIN
SOBOTA 26.07.2025 r. | 09:00 – 17:30 | 10 godz.
NIEDZIELA 27.07.2025 r. | 09:00 – 17:00 | 10 godz.
Miejsce zajęć: 40-007 Katowice, ul. Uniwersytecka 20
zapisy: Kurs: Rejestratorka Medyczna – Katowice
Po zakończeniu kursu otrzymasz zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne ze wzorem MEN oraz certyfikat potwierdzający rozwinięcie swoich kwalifikacji.
Masz dodatkowe pytania? Zadzwoń lub napisz do nas:
E-mail: katowice@edukacja360.pl
Numer telefonu: + 48 570 840 151
Kadra kursu
Wykładowca: Damian Binkowski

Specjalista w zakresie zarządzania ochroną zdrowia oraz technik dentystycznych, absolwent licznych prestiżowych uczelni krajowych i zagranicznych.
Absolwent studiów magisterskich na Uniwersytecie Medycznym, Wydział Lekarski, Oddział Stomatologiczny, ze specjalnością Techniki Dentystyczne w dyscyplinie nauk medycznych. Ukończył również studia na Uniwersytecie Merito na kierunku Project Management, a także Medyczną Szkołę Województwa Śląskiego na kierunku Higiena Stomatologiczna.
Posiada bogate wykształcenie podyplomowe zdobyte w Wyższej Szkole Menedżerskiej i Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu na kierunkach: Master of Business Administration (MBA) w Ochronie Zdrowia, Przygotowanie Pedagogiczne, Zarządzanie w Oświacie, Zdrowie Publiczne oraz Inspektor Ochrony Danych (IOD). Ukończył również studia na London Business School na kierunku Doctor of Business Administration. Obecnie jest w trakcie studiów doktoranckich w dziedzinie nauk o zdrowiu.
Doświadczony kierownik przychodni medycznej, posiadający kompetencje w zakresie zarządzania finansami, zasobami ludzkimi, planowania strategicznego oraz przestrzegania standardów etycznych i prawnych w ochronie zdrowia.
Wieloletnia praktyka w zawodzie technika dentystycznego umożliwiła mu dogłębne zrozumienie potrzeb pacjentów oraz wdrażanie najwyższych standardów opieki medycznej.
W pracy zawodowej koncentruje się na optymalizacji procesów, zapewnieniu efektywności operacyjnej placówki, a także rozwoju zawodowym zespołu. Szczególną wagę przywiązuje do budowania pozytywnej atmosfery pracy oraz kultury organizacyjnej opartej na zaangażowaniu, zaufaniu i satysfakcji pracowników.
Cechuje go silna orientacja na cel, elastyczność, kreatywność, proaktywność, wysoki poziom odpowiedzialności oraz biznesowe podejście do zarządzania w sektorze ochrony zdrowia.